بیمارستان نمازی شیراز

نام مرکز
بیمارستان نمازی شیراز (Namazi Hospital-Shiraz)
نوع مرکز
دولتی
استان/شهر
فارس / شيراز
آدرس و تلفن بیمارستان نمازی شیراز
شیراز، خیابان زند، میدان نمازی، بیمارستان نمازی - 61 الی 36474332(071)
تخصص های بیمارستان نمازی شیراز
متخصص بیماریهای مغز و اعصاب (نورولوژی) - متخصص پزشکی هسته ای - متخصص جراحی مغز و اعصاب - متخصص داخلی - متخصص فیزیوتراپی - متخصص قلب و عروق - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی بیماری های گوارش و کبد -
فوق تخصص ها بیمارستان نمازی شیراز
فوق تخصص خون اطفال (هماتولوژی کودکان) - فوق تخصص کلیه اطفال (نفرولوژی) - فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان (هماتولوژی) - فوق تخصص کلیه (نفرولوژی) - فوق تخصص گوارش و کبد -

بیمارستان نمازی شیراز

بیمارستان نمازی، یک بیمارستان عمومی، آموزشی، تخصصی و فوق تخصصی است . این بیمارستان یکی از مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و موقوفۀ شادروان محمد نمازی است. در این مرکز آموزشی درمانی، همزمان با ارائه خدمات درمانی و تشخیصی به مراجعه کنندگان محترم، آموزش دانشجویان پزشکی در مقاطع مختلف نیز انجام می شود.
ساخت بنای بیمارستان نمازی به همت شادروان محمد نمازی، در سال ۱۳۳۱ آغاز شد و در سال ۱۳۳۴ به بهره برداری رسید. این بیمارستان در باغی به مساحت ۲۵ هکتار و زیربنای ۷۵۰۰ مترمربع و ۳۰۰ تخت احداث شد (تصاویر ساخت بیمارستان). در آن زمان، بیمارستان نمازی، مجهزترین بیمارستان خاورمیانه محسوب می شد. در سال ۱۳۵۱ شادروان نمازی تصمیم به توسعه بیمارستان گرفت اما در بیستم اردیبهشت ماه آن سال ، به دیار باقی شتافت. توسعه بیمارستان در سال های بعد ادامه یافت و در سال ۱۳۶۷ تعداد تخت های بیمارستان به بیش از ۶۰۰ رسید . مرحوم نمازی به منظور دسترسی سریع به پزشکان معالج بیمارستان، اقدام به احداث تعداد ۲۲ ویلا و تعدادی آپارتمان مسکونی در بخشی از باغ نمود که اکنون نیز محل سکونت تعدادی ازپزشکان و پرسنل بیمارستان است. ویلاهای شماره ۱ و۲ در اختیار اداره اوقاف است که در راستای حفظ موقوفات نمازی اقدام به بازسازی و تعمیرات اساسی آن نموده است.
بیمارستان نمازی یک مرکز آموزشی درمانی است و می توان گفت که همۀ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بخشی از دوره آموزشی خود را در این بیمارستان می گذرانند. آموزش پزشکی، زیر نظر دانشکده پزشکی و آموزش پرستاری، زیر نظر دانشکده پرستاری انجام می شود.  دفترهای ده گروه آموزشی در بیمارستان نمازی مستقر هستند که با همکاری معاونت آموزشی-پژوهشی بیمارستان بر امر آموزش دانشجویان نظارت دارند.

تلفن بیمارستان نمازی شیراز
آدرس بیمارستان نمازی شیراز
شیراز، خیابان زند، میدان نمازی، بیمارستان نمازی
ایمیل
nemazee_inf@sums.ac.ir
مسیریابی
امتیازی ثبت نشده.
هیچ نظری ثبت نشده.

مراکز درمانی مشابه