بیمارستان پانزده خرداد

نام مرکز
بیمارستان پانزده خرداد (Panzdah Khordad Hospital)
نوع مرکز
دولتی
استان/شهر
تهران / تهران
آدرس و تلفن بیمارستان پانزده خرداد
میدان ولیعصر ، خیابان کریمخان زند، شهید عضدی جنوبی ، بیمارستان پانزده خرداد - 88943434(021)
بیمه های طرف قرارداد بیمارستان پانزده خرداد
تخصص های بیمارستان پانزده خرداد
متخصص ارتوپدی - متخصص پوست، مو و زیبایی - متخصص جراحی عمومی متخصص داخلی - متخصص قلب و عروق - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی -
فوق تخصص ها بیمارستان پانزده خرداد
فلوشیپ جراحی استخوان و مفاصل کودکان (ارتوپدی اطفال) - فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی -

بیمارستان پانزده خرداد

مرکز پزشکی، آموزشی درمانی 15 خرداد یکی از قدیمی ترین بیمارستانهای تهران است. این مرکز قبل از سال 1320  ساخته شده  و به صورت یک بیمارستان 80 تختخوابی آغاز به کار نموده است. این مرکز قبلاً با نامهای " بیمارستان شوروی " و " چهرازی "  فعالیت می کرده و از سال 1336 با نام بیمارستان سازمان برنامه به کارکنان آن سازمان  خدمات درمانی ارائه می کرده است . از سال 1342 تا سال 1352 به عنوان بیمارستان  وزارت اقتصاد و دارائی فعالیت می کرده و از سال 1352 تا سال 1356 به نام  " به آور " تحت پوشش وزارت صنایع و معادن به مداوای بیماران آن وزارتخانه می پرداخت. از سال 1356 تحت پوشش وزارت بهـــداری قرار گرفت. در سال 1365 نام بیمارستان از " بـــه آور " بـه " 15 خرداد " تغییر کرد. این مرکز در سال 1368 در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار گرفت و مجدداً یک سال بعد به بهداری استان واگذار گردید و در سال 1373 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واگذار شد. این مرکز از ابتدای سال 1374 آموزشی شده و به مرکز پزشکی ، آموزشی درمانی 15 خرداد تبدیل شده است و در حال حاضر یکی از مراکز منحصر به فرد در جراحی پلاستیک و ترمیمی ، فک و صورت ، دست و میکروسکوپی ، سوختگی و زیبایـــی در کشور می باشد.

 

   این مــــرکز که در خیابان کریم خان زنـــد ، خیابان آبان جنوبــــی ( شهید  عضدی ) قرار دارد  در زمینی به مساحت 4235 متر و زیر بنای 7000 متر واقع شده است. در حال حاضر این مرکز با 180 تخت مصوب و 110 تخت فعال، خدمات درمانی ، آموزشی و تحقیقاتی ارائه می نماید .

این مرکز از سال 1320 شروع به فعالیت و پس از تغییرات متعدد مالکیت و اسامی مختلف سرانجام در سال 1373 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واگذار و از ابتدای سال 1374 بعنوان مرکز آموزشـــــی درمانی فوق تخصصی جراحی پلاستیک ( تک تخصصی ) 15 خرداد شروع به فعالیت نموده است.

تلفن بیمارستان پانزده خرداد
آدرس بیمارستان پانزده خرداد
میدان ولیعصر ، خیابان کریمخان زند، شهید عضدی جنوبی ، بیمارستان پانزده خرداد
ایمیل
15khordad@sbmu.ac.ir
مسیریابی
امتیازی ثبت نشده.
هیچ نظری ثبت نشده.

مراکز درمانی مشابه