بیمارستان خلیلی شیراز

نام مرکز
بیمارستان خلیلی شیراز (Khalil Hospital _ Shiraz)
نوع مرکز
دولتی
استان/شهر
فارس / شيراز
آدرس و تلفن بیمارستان خلیلی شیراز
خ خلیلی بیمارستان خلیلی شیراز - ۳۶۲۷۱۳۸۲(071) - 36291470(071) - ۳۶۲۹۱۶۷۴(071) - ۳۶۲۹۱۴۹۵(071)
بیمه های طرف قرارداد بیمارستان خلیلی شیراز
تخصص های بیمارستان خلیلی شیراز
متخصص جراحی عمومی - متخصص چشم - متخصص داخلی متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن - متخصص رادیولوژی (تصویربرداری) -
فوق تخصص ها بیمارستان خلیلی شیراز
فلوشیپ چشم -

بیمارستان خلیلی شیراز

در عرصه پهناور گیتی همواره شاهد حضور مردان نیکوکاری هستیم که اگر چه خود سالهاست به دیار ابدی شتافته اند ولی با صدقه جاریه ای که از خود به یادگار می گذارند برای همیشه یاد و نام خویش را به هر مناسبتی بر زبان ها جاری می کنند .شادروان میرزا محمدخلیل خلیلی شیرازی از زمره این مردان است.

آرمانهای بلند و روحیه خیر خواهانه وی و نیاز مردم شیراز به یک بیمارستان برای معالجه امراض چشم و گوش ، حلق و بینی سبب شد تا مرکز آموزشی درمانی خلیلی در سال ۱۳۴۵ با زیر بنای حدود ۲۵۰۰متر مربع با تمام وسایل علمی و فنی بنا شده و بصورت وقف در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گیرد.

این مرکز از آن تاریخ با ظرفیت ۲۵ تخت بستری کار علمی خود را آغاز کرد . به تدریج با همت مدیران و مسئولین ذیربط طی سالهای گذشته اقداماتی در خصوص ترمیم و توسعه آن صورت گرفته است و در حال حاظر با ۸۶ تخت بستری و ۱۰۰ تخت
مصوب و زیر بنای حدود ۸۵۳۴ متر مربع با بهره مندی از دانش و تجارب اساتید دانشگاه به عنوان یک مرکز منحصر به فرد تخصصی و فوق تخصصی چشم و گوش، حلق و بینی در جنوب کشور آماده خدمت رسانی به مراجعین می باشد.
لازم به یادآوری است سابقه اولین بخش چشم پزشکی شیراز به سالهای اواسط دهه بیست بر می گردد .
در اواسط سالهای ۱۳۲۵ لغایت ۱۳۲۷ در بیمارستان سعدی اولین بخش چشم پزشکی شامل بخش بیماران بستری با حدود ۳۰ تخت و درمانگاه بیماران سرپائی ایجاد شده است. اولین رئیس بخش چشم دانشکده پزشکی آقای دکتر بیدل بودند.
سابقه اولین بخش ENT نیز به سالهای ۱۳۲۵ و ۱۳۳۶ در بیمارستان سعدی به سرپرستی آقای دکتر بیدل بر می گردد. در سال ۱۳۳۷ آقای دکتر فرهمندفر استاد دانشگاه بخش چشم و گوش ، حلق و بینی را از هم جدا کردند و در سال ۱۳۴۶ این بخشها به بیمارستان خلیلی منتقل گردیده و آموزش دانشجویان و دستیاران در این بیمارستان ادامه یافته است.در حال حاضر اعضائ هیئت علمی بخش چشم ۱۶ نفر بخش گوش و حلق و بینی ۸ نفر و بیهوشی ۴ نفر می باشد.

تلفن بیمارستان خلیلی شیراز
آدرس بیمارستان خلیلی شیراز
خ خلیلی بیمارستان خلیلی شیراز
ایمیل
khalili@sums.ac.ir
مسیریابی
امتیازی ثبت نشده.
هیچ نظری ثبت نشده.

مراکز درمانی مشابه