بیمارستان شرکت نفت

نام مرکز
بیمارستان شرکت نفت (Sherkat Naft Hospital)
نوع مرکز
خصوصی
استان/شهر
تهران / تهران
آدرس و تلفن بیمارستان شرکت نفت
خیابان حافظ، خیابان سرهنگ سخایی، بیمارستان شرکت نفت - 54175000(021)
تخصص های بیمارستان شرکت نفت
متخصص بیماریهای کودکان (اطفال) - متخصص اعصاب و روان (روانپزشک) - متخصص پزشکی هسته ای - متخصص جراحی عمومی - متخصص داخلی - متخصص زنان و زایمان - متخصص فیزیوتراپی - متخصص قلب و عروق - متخصص دندانپزشکی ترمیمی -
فوق تخصص ها بیمارستان شرکت نفت
فوق تخصص نوزادان - فلوشیپ مراقبتهای ویژه (ICU) -

بیمارستان شرکت نفت

توسعه فعالیت های شرکت ملی نفت در کشور و تاسیس پالایشگاه های متعدد در مناطق غیر نفت خیز و نیز کستردگی دامنه فعالیت های شرکت ملی پتروشیمی و نیز شرکت ملی پالایش و پخش و همچنین انتقال مرکزیت اداره شرکت ملی نفت از مناطق نفت خیز به تهران، موجب شد تا مسئولین امربه فکر گسترش ساختار بهداری و بهداشت در مناطق غیر نفت خیز از جمله تهران,شیراز,اصفهان,تبریز,مشهد و مازندران بیفتند.

در واقع بر اساس اسناد موجود در طی 7 سال (از سال 1965 تا سال 1972 میلادی) جمعیت طبی شرکت ملی نفت در تهران از 38800 نفر کارکنان و خانواده های آنان به 64447 نفر رسید.این موضوع سبب شد تا حوالی سال 1955 میلادی (1344 خورشیدی) بنیان بیمارستان نفت تهران گذارده شود و به تدریج بر وسعت آن و درمانگاه های سطح شهر افزوده شود.

طرح اصلی بیمارستان توسط شادروان دکتر راتیوس کاراپتیان جراح بیمارستان آبادان پیششنهاد شد و بیمارستان در محل منزل مستر سدان(Mr.Sedan) آخرین مدیر مستقیم شرکت نفت ایران و انگلیس در تهران بنا شد.

از جمله این طرح های توسعه می توان به توسعه درمانگاه سوم اسفند(سرهنگ سخایی کنونی),گسترش ساختمان ضلع جنوبی بیمارستان,تاسیس بخش قلب و عروق,درمانگاه نازی آبد(قدس کنونی) و نیز درمانگاه . مرکز بهداشت وشهناز(امام حسین "ع"کنونی)که عمدتا در حوالی سال های 1970-1972 میلادی به بهره برداری رسیده اند اشاره کرد.

آز آن زمان به بعد رفته رفته بر دامنه فعالیت های بهداری و بهداشت تهران افزوده شد و گستردگی بیشتری یافت به نحوی که در حال حاضر بیمارستان صنعت نفت تهران به عنوان بیمارستان مادر و به عنوان بالاترین سطح ارجاع به ارائه ی خدمات تخصصی و فوق تخصصی فعالیت دارد.

تلفن بیمارستان شرکت نفت
آدرس بیمارستان شرکت نفت
خیابان حافظ، خیابان سرهنگ سخایی، بیمارستان شرکت نفت
وب سایت
مسیریابی
امتیازی ثبت نشده.
هیچ نظری ثبت نشده.

مراکز درمانی مشابه