28 دی 1398

با منابع پروتئین آشنا شوید

دسته بندی: تغذیه، سلامت و رژیم درمانی نویسنده: ایران درمان بازدید: 1633
با منابع پروتئین آشنا شوید

پروتئین به کاهش وزن اضافی کمک کرده و شما را مدت زیادی سیر نگه میدارد. مصرف مقدار مناسب پروتئین و انتخاب نوع درست آن برای سلامتی اهمیت زیادی دارد

غذاهای دریایی

غذاهای دریایی منبع عالی برای پروتئین به حساب می آیند چون معمولا کم چرب هستند. چربی ماهی ها مانند سالمون کمی بیشتر است اما چربی آنها برای سلامت قلب مفید می باشد و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است.

گوشت سفید

گوشت سفید ماکیان گزینه ای عالی و کم چرب برای دریافت پروتئین است. پوست ماکیان مملو از چربیهای اشباع است بنابراین پیش از پخت پوست آن را جدا کنید.

شیر، پنیر و ماست

محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست نه تنها منابعی عالی برای پروتئین می باشند بلکه حاوی مقدار زیادی کلسیم هستند. علاوه بر این برخی محصولات لبنی غنی با ویتامین D شده اند. از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید تا استخوانها و دندانهایتان تقویت شده و به جلوگیری از پوکی استخوان نیز کمک شود.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از ارزانترین منابع پروتئین می باشد. انجمن قلب امریکا میگوید بزرگسالان سالم میتوانند یک تخم مرغ در روز مصرف کنند.

لوبیا

نصف فنجان لوبیا پروتئینی برابر با 30 گرم استیک پخته دارد. لوبیا علاوه بر محتوای زیاد پروتئین، حاوی مواد مغذی فراوان و فیبر زیاد است که ساعتها شما را سیر نگه میدارد.

سویا

پنجاه گرم پروتئین سویا در روز میتواند به کاهش حدود 3 درصد کلسترول کمک کند. مصرف پروتئین سویا به جای منابع پروتئین پر چربی، به حفظ سلامت رژیم غذایی و تقویت قلب کمک میکند.

گوشت بدون چربی

گوشت بدون چربی تنها یک گرم بیشتر از سینه بدون پوست مرغ چربی اشباع دارد. گوشت بدون چربی منبع عالی برای روی، آهن و ویتامین ب 12 است.

منابع آماده پروتئین

در صورتی که فرصت ندارید غذای مناسبی مصرف کنید، به جای آن نوشیدنی پروتئینی، غلات آماده یا انرژی بار بخرید و مصرف کنید. برچسب روی محصول را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید حداقل 6 گرم پروتئین در هر سهم داشته باشد و کم شکر و کم چربی باشد.

پروتئین صبحانه

تحقیقات نشان میدهند اضافه کردن یک منبع پروتئینی مانند تخم مرغ یا ماست ساده به صبحانه همراه با غلات پر فیبر (تهیه شده از آرد کامل) مانند نان تست سبوس دار میتواند به سیری طولانی مدت و مصرف کمتر کالری در روز کمک کند

آتیه غرب

مقالات مرتبط

میوه انار معمولا مدور است و 10 تا 12 سانتیمتر قطر دارد. پوست انار قرمز رنگ بوده و دانه ها در داخل آن در پوسته زرد رنگی پوشیده شده اند. دانه های انار خوراکی هستن...
استویا و زایلیتول اگر چه هر دو در طبیعت به صورت طبیعی وجود دارند اما شیرین کننده مصنوعی به حساب می آیند. از آنجایی که هیچ یک حاوی قند واقعی نیستند جایگزین مفیدی...