بیمارستان امین اصفهان

نام مرکز
بیمارستان امین اصفهان (Amin Hospital-Esfahan)
نوع مرکز
دولتی
استان/شهر
اصفهان / اصفهان
آدرس و تلفن بیمارستان امین اصفهان
خیابان ابن سینا - 8 الی 34455051(031)
تخصص های بیمارستان امین اصفهان
متخصص ارتوپدی - متخصص بیماریهای کودکان (اطفال) - متخصص اعصاب و روان (روانپزشک) - متخصص بیماریهای مغز و اعصاب (نورولوژی) - متخصص جراحی عمومی - متخصص جراح کلیه، مجاری ادراری و تناسلی (اورولوژی) متخصص داخلی - متخصص زنان و زایمان - متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن -
فوق تخصص ها بیمارستان امین اصفهان
فوق تخصص نوزادان - فوق تخصص قلب و عروق - فوق تخصص کلیه (نفرولوژی) -

بیمارستان امین اصفهان

حدود ۸۰ سال پیش (سال ۱۳۱۲ه.ش ) در ویرانه های قصر سنبلستان که مربوط به دوران ساسانیان و پادشاهی خسرو پرویز ساختمانی برای مداوای بیماران ساخته شد. این ساختمان در منطقه جمیلان که تاریخ آن به دوره سلجوقیان بر می گشت بنا شد. نام این ساختمان ابتدا شفاخانه سنبلستان و بعدها به نام مرکز پزشکی امین شهرت یافت و بعد از گذشت چهل سال از گذاشتن سنگ بنای ساختمان ، شفاخانه تفکیک شد. و در آن دو آموزشگاه برای آموزش حرفه طبابت بوجود آمد. بعد از مدتی از طرف مرحوم امین التجار یک بخش زایشگاه و یک بخش بستری و تعدادی ساختمان اداری از طرف کارخانه ریسباف به شفاخانه اضافه شد. سپس از طرف مرحوم امین التجار در بخش قدیمی بیمارستان ساختمان فعلی بیمارستان امین که شامل بخش های مختلف می باشد احداث گردید و در سال ۱۳۴۸ در اختیار دانشکده پزشکی دانشگاه اصفهان قرار گرفت. در اطراف ساختمان این مرکز چند بنای تاریخی وجود دارد که هر کدام از شاهکارهای معماری و نشان دهنده فرهنگ دیر پای این منطقه می باشند.

ازجمله آنها درب امام است که هم اکنون به زیارتگاه تبدیل شده است. بیمارستان امین در شمال شهر اصفهان در خیابان ابن سینا ،کوچه سنبلستان واقع شده است.

بیمارستان امین اصفهان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به‌عنوان مرکز تخصصی و فوق تخصصی شمال شهر یکی از قدیمی‌ترین مراکز درمانی اصفهان با 181 تخت فعال هست.

تلفن بیمارستان امین اصفهان
آدرس بیمارستان امین اصفهان
خیابان ابن سینا
مسیریابی
امتیازی ثبت نشده.
هیچ نظری ثبت نشده.

مراکز درمانی مشابه