بیمارستان امام زمان ع مشهد

نام مرکز
بیمارستان امام زمان ع مشهد (Imam Zaman Hosital- Mashhad)
نوع مرکز
خیریه
استان/شهر
خراسان رضوی / مشهد
آدرس و تلفن بیمارستان امام زمان ع مشهد
میدان پنج راه- خیابان مصلا- مصلا 2 - 10 الی 33652000(051)
تخصص های بیمارستان امام زمان ع مشهد
متخصص ارتوپدی - متخصص بیماریهای کودکان (اطفال) - متخصص بیماریهای مغز و اعصاب (نورولوژی) - متخصص پوست، مو و زیبایی - متخصص جراحی عمومی - متخصص جراح کلیه، مجاری ادراری و تناسلی (اورولوژی) - متخصص چشم - متخصص زنان و زایمان - متخصص فیزیوتراپی متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن -

بیمارستان امام زمان ع مشهد

در سال های قبل از انقلاب زمینی که به مساحت 2000 متر مربع جهت فعالیتهای اقتصادی از سوی خیر محترم جناب آقای حاج محمد خادم الخمسه خریداری گردیده بود، به لطف خداوند باریتعالی و مقارن با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با تغییر کاربری پروژه مورد نظر از اقتصادی به بهداشت و درمان موافقت گردید. عملیات اجرایی این مرکز درمانی در سال 1359 به کوشش این خیر محترم با بخش کوچکی به نام درمانگاه خیریه امام زمان(عج) در نیمه ماه مبارک رمضان مصادف با میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و با حضور دو پزشک عمومی و بخش تزریقات و پانسمان و داروخانه داروی رایگان آغاز به کار نمود.

با توجه به موقعیت مکانی این درمانگاه و وجود تعداد زیاد بیماران نیازمند به این مرکز درمانی که در آن زمان هیچ گونه امکانات درمانی در این منطقه وجود نداشته است ، موسسین و خیرین محترم با همت والای خود بر آن شدند کار خدمت رسانی به مردم شریف را به گونه ای بهتر و مناسبتر انجام دهند ، بنابراین در سال 1360 همزمان با میلاد امام حسن مجتی (ع) کلنگ ساختمان بیمارستان توسط مرحوم حضرت آیت ا... میرزا جواد آقا تهرانی و با حضور مسئولین بلند پایه وقت استان خراسان به زمین زده شد و در حاشیه فعالیتهای اجرایی بیمارستان ، اعضاء هیات امناء و هیات مدیره نیز انتخاب و مشخص شدند که هیات مدیره بیمارستان شامل 7 نفر اعضاء اصلی و 3 نفر اعضاء علی البدل و 2 نفر بازرس بوده و امور مربوط به اداره بیمارستان از نظر تدارکات، تجهیزات ساختمان و هزینه‏های پرسنلی را به عهده داشتند و اداره امور پزشکی بیمارستان به عهده شورای عالی پزشکی متشکل از مسئولین فنی و ریاست بیمارستان و تعدادی پزشکان متخصص قرار گرفت.

در سال 1366 روز میلاد حضرت زینب (س) که روز پرستار نامیده شده است این بیمارستان با 160 تخت بیمارستانی با بخشهای زایشگاه، رادیولوژی و آزمایشگاه ، طی مراسم افتتاحیه که با حضور چند نفر از مسئولین استان خراسان بود شروع به کار کرد و به اولین نوزاد متولد شده در این بیمارستان که به نام مبارک مهدی نامگذاری شده بود نیز هدیه ای تقدیم شد.

 

در سال 1367 بخش دو جراحی افتتاح شد و بخشهای عمومی، درمانگاه، زنان، اطفال، چشم، بینایی سنجی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، رادیولوژی و بخشهای تخصصی فعالیت خود را ادامه داد.

در سال 1368 بخش یک جراحی افتتاح شد و در همین سال بخش زنان و مردان از یکدیگر تفکیک گردید که بیمارستان در این سال دارای 5 اتاق عمل بود و آخرین بخش بستری بیمارستان به همراه گسترش بخش نوزادان و مهد کودک ویژه فرزندان کارکنان این مرکز مورد بهره برداری قرار گرفت. 

در سال 1369 بخشهای جراحی قلب و عروق، گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک آغاز به کار کرد و بیماران همچنان با تحویل داروهای رایگان از داروخانه مستقر در درمانگاه، بیمارستان را ترک می کردند.

در سال 1370 بخش CCU  بیمارستان با 8 تخت توسط نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان و با حضور دیگر مسئولین استان افتتاح گردید و همچنین بخش سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی بیمارستان امام زمان(عج) نیز در این سال راه اندازی شد.

تلفن بیمارستان امام زمان ع مشهد
آدرس بیمارستان امام زمان ع مشهد
میدان پنج راه- خیابان مصلا- مصلا 2
ایمیل
info@ezhospital.ir
وب سایت
مسیریابی
امتیازی ثبت نشده.
هیچ نظری ثبت نشده.

مراکز درمانی مشابه